Monday, 18 November 2013

Russell Brand was not denied entry to South Africa or banned from the country, Huffington Post

Credit: Huffington Post

Russell Brand was not allowed to board a flight from London to Johannesburg to perform as part of his stand up world tour "Messiah Complex" on Friday because of what has been described as "not having enough blank pages on his passport".

Because of a mixture of ignorance and false information that has been disseminated by, among others, Brand himself, The Huffington Post somehow managed to surmise he had flown to South Africa, landed and is now banned from entering the country.  All three are incorrect.  He never left London.

Maybe the Huffington Post should stick to rehashing other publications' stories or as they call it "aggregating".

Tuesday, 5 November 2013

Tiger Woods hit a golf ball from Europe to Asia today - "which are in two different places"

After copying and pasting the AP story of Tiger Woods driving a golf ball over the Bosphorus Bridge, which devides Asia and Europe, The New York Daily News thought it was necessary to tell us in the accompanying tweet that both continents are indeed in two different places.

Thanks for that New York Daily News I never would would have learned that otherwise.

Wednesday, 12 June 2013

Power FM online presence fail

Gauteng's latest player in the Talk Radio business, Power FM unveiled their star-studded line up of hosts last week.  It looks like they spared no expense in marketing campaign and PR campaigns and got a lot of ink both in print and digital media ahead of their inaugural broadcast on the 18th of June 2013.

But it looks like they've neglected one of the most important tools no media organisation should be without - their website.  They've secured the domain but instead using it to communicate with potential listeners they've just put two boxes on the front page that harvest cellphone numbers and e-mail addresses from listeners.  This is a wasted opportunity they could have profiles of their personalities and the behind the scenes going ons and a countdown clock on there to keep the listeners updated.  I hope they that know people outside Gauteng would want to listen too and will at least have streaming service up and running by launch date.

It look like they're following the industry norm - the pretence that the internet doesn't exist - despite proclamations that they've come to shake things up and give us something different.  Radios's indifference to the internet echoes that of the newspapers and the music business before it.  Newspapers first dismissed the internet as a fad, then proceeded to put their content online for free, and only now they're waking up to the realisation that nobody is going to buy their physical product if they can access it for free on the net and are erecting paywalls.  Radio appears to be still in the denial phase - just pretending that the internet is over there and they're over here talking into the mic and playing music.

Maybe I'm jumping the gun here and Power FM are real innovators and will have a fully fledged website with schedules, profiles, news, live streams, podcasts and other great content by launch date.  It would be a real shame if they didn't.

Tuesday, 14 May 2013

The Daily Mail Ramaphosa picture fail

Maybe I'm being petty and should really focus on the disturbing story that's being reported instead of being childish by pointing out the newspaper's mistake, but this is really sloppy.

Somebody at The Daily Mail seems to have just lifted a youthful photo the late Steve Tshwete and used it to portray the rich Deputy President of the ANC, Cyril Ramaphosa.

This is the photo they should have used.

You're welcome.

Friday, 12 April 2013

Sky News: The Apprentice winner gets £100

Credit: Anna Wilson
The British version of Donald Trump, Sir Lord Alan Sugar (with less ridiculous hair) who hosts that country's version of The Apprentice was celebrating this afternoon after an employment tribunal dismissed one of show winners' claim of constructive dismissal.

In an effort to get the story out before their rival BBC News Channel, had a typo in their caption that claimed that the winners of the apprentice stand to take home £100.  I sincerely hope they get more than that, if only for putting up with Lord Sugar's vocabulary.